Husqvarna Gran Tourer – seeria ülevaade

Gran Tourer valmistamisel on tähelepanu pööratud pikkade vahemaade mugavaks läbimiseks. Tänu sellele on tegemist tugeva kooslusega nii maastiku- kui ka maanterattast milles mugavus ja vastupidavus on laenatud mägi-, ning optimeeritud kiiruse ja distansi läbimine aga maanterattalt.

Kogu seeria kasutab kergekaaluliselt 6061 sulamiga alumiiniumraami, Shimano 250W keskmootorit ja eemaldatavaid Pack või integreeritud Core akusid. Deore käiguvaheti seeria on laenatud maastikuratastelt, millest ka parimal mudelil (#6) on elektrooniline Di2 vaheti. Ühiseks jooneks on veel 75-80mm esiamort, 2-kolvilised hüdraulilised pidurid Shimano BR-seeriast, pakiraam, porilauad ja tuled.

Allpool leiate rohkem infot rataste komponentidest, nende erinevustest ja lisaks muust.

Gran Tourer 6 – Gents & Lady raamid

eTrekking – kellele ja miks?

Trekking elektrirattad on mõeldud vahelduvale marsruudile – kord linnasõit siledal kergliiklusteel, seejärel munakivitänavad, hiljem kruusa- ja metsasihid. Tänu ratta geomeetriale on võimalik vabalt liigelda ka kergema pagasiga, kuhu võiks mahtuda joogipudel, kerge eine ja lisariided. Telgile ja magamiskotile jääb ruumi ka pakiraamile.

Gran Tourer erineb enamus elektrilistest matkaratastest tänu kolme raamitüübi, ning kindlasti üle keskmise varustuseastme poolest. 27.5″ rehvimööt ja elektriratastele mõeldud kvaliteetse amordiga on võimalik muuta sõit piisavalt mugavaks, ning seda ka kõige soodsamal mudelil. Ilmastiku eest aitavad kaitsta porilauad, ning sademetele vastupidav IPX ratinguga elektroonika. Rohkem võrdlusi leiate allpool.

Gran Tourer – tehniline ülevaade


Raam

Gran Tourer seeria on saadaval neljas suuruses (S, M, L ja XL), ning kolmes erinevas raamitüübis (XR, ST, Low-step). Husqvarna nimetab neid järgmiselt:

  • Gent – XR, ehk cross-over raam.
  • Lady – Step through, ehk keskmise kõrgusega.
  • Wave – Low-step, ehk madala asetusega raam.

Tuntud oma kerge kaalu, tugeva konstruktsiooni ja hea vibratsioonieemalduse poolest – 6061 raamisulam on kasutusel kõigil Gran Tourer mudelitel, mis on ühtlasi ka üks enimlevinud raami sulamitüüpe rattamaailmas. Erinevalt teras-, titaanium- või süsinikraamist, on 6061 sulami eeliseks lihtne ja paindlik töötlusomadus, millega on võimalik valmistada erineva keerukusega vorme. Antud juhul on kasutatud huvitavad Skeleton vormi mootori kohal.

Skeleton raam (GT 6 ees, GT 2 taga)

Mootor

Peale mudelite üldkonfiguratsiooni määrab hinna eeskätt mootori ja aku kooslus. Kõik mudelid kasutavad 250W Shimano keskmootorit. Kallimatel mudelitel on rohkem väänet, ning paremini optimeeritud jõuülekanne.

  • GT2 – Shimano E 6100 – 60Nm
  • GT3 – Shimano E6100 – 60Nm
  • GT4 – Shimano E6100 – 70Nm
  • GT5 – Shimano Ep 8 – 85Nm
  • GT6 – Shimano EP 8 – 85nm

Akud

Gran Tourer’il kasutatakse 36-voldised akusid, mille erinevuseks on ampertundide arv – 14Ah, või 17.5Ah ja mudelite tüübid; integreeritud & eemaldatav. Suurem Ah tähendab paremat energiavoogu akust mootorisse, seega ka paremat väänet.

Näide 20Ah = aku suudab välja anda 36V voolu ühe, või 18V kahe tunni välitel.

Akude maht on jaotatud vastavalt 504Wh või 630Wh / Maksimum eeldatav sõiduulatus: 100 – 150km

Võttes arvesse rataste sihtotstarbelise kasutusala, on antud vahemaa läbivus igati sobilik. Pikemateks vahemaadeks linnaliikluses on Husqvarna’lt Gran Urban seeria, mille tippmudeliga on võimalik läbida ühe akutäiega pea 200-kilomeetrit.

  • GT2 – Eemaldatav, 36V x 14Ah = 504Wh
  • GT3 – Eemaldatav, 36V x 14Ah = 504Wh
  • GT4 – Integreeritud, 36V x 17.5Ah = 630Wh
  • GT5 – Integreeritud, 36V x 17.5Ah = 630Wh
  • GT6 – Integreeritud, 36V x 17.5Ah = 630Wh

Displei

Elektroonika juhtimiseks kasutatakse Shimano SC-seeria displei’sid, kus kõik peale Gran Tourer 2’e kasutavad ANT ja Bluetooth LE ühilduvust. ANT tehnoloogia abil on võimalik ühendada sõiduandmed telefoni, ning lisaks ka telefonist menüü sätteid muuta.

Käiguvahetid

Kogu Gran Tourer seeria ratastel vahetab käike Shimano Deore vahetid, mis on kasutusel nii kesk- kui ka tippklassi mitteelektrilistel maastikuratastel. Seeria kõige paremini varustatud mudelil on kasutusel Shimano digitaalne Deore Shadow+ Di2 vaheti.

Di2 mudeli eripäraks on ka manuaalne lukustus, mis vähendab keti hüppamist, ning mille avades on võimalik tagaratast ka kergelt eemaldada. Mainimata ei saa ka jätta automaatset (elektroonilist) käiguvahetit nupuvajutusest.

Rehvid

27.5” rehvidiameeter, teisiti tuntud kui 650b mööt on igat sobiv liiklemiseks nii linna kui ka kergematele metsaradadele. Kuigi mitmenädalastel matkadel kasutatakse kitsamaid rehve (28” ja 700c), on 2.1” ja 2.4” laiusega rehvid igati sobivad antud ratta geomeetria ja kaalu kooslusele.

Gran Tourer 6 (tagumised) / Gran Tourer 2 (ees)

Sarnasused

  • Raamid: S, M, L, XL
  • Raamitüübid: XR, ST, Low-step
  • Mootor: 250W, Shimano
  • Aku: 36V
  • Lisavarustus: Pakiraam, tuled, 27.5” rehvisuurus
  • Aku laadimisaeg: 3 – 3.5 h.
Akud: Shimano Pack (eemaldatav) Shimano Core (integreeritud)

Erinevused

  • Amordikäigud: 75mm / 80mm
  • Akud: 14Ah / 17.5Ah aku (504Wh / 630Wh)
    Pack (eemaldatav) / Core (integreeritud)
  • Pidurid: Shimano BR-MT200 / BR-MT410
  • Vääne: 60Nm / 75Nm / 85Nm
  • Käiguvaheti: Shimano Deore / Deore XT Shadow Plus / Deore XT Di2 Shadow Plus
    Käigud: 9, 10, 11, 12
    Ülekanded: 11-42T, 11-36T, 11-42T, 10-51T
    Vahetid: Mehaaniline/elektrooniline (Di2)
  • Raami viimistlus: GT 2 – matt, GT 3/4/5/6 – läige.
  • Lenksud
  • QR, quick-release veljekinnitus GT 2/3’l / thru-axle (GT 4,5,6’l)

Gran Tourer 2 ja 3 erinevad tänu välisele akule, mida on võimalik mugavalt eemaldada toas laadimiseks. Kuigi nende mootoritel on 116Wh mahutavusega väiksemad akud – on tänu nõrgemale väändele ka eeldatav sõiduulatus optimeeritud pikemaks vahemaaks just kergemal sõitjal. Samuti on nende akusid äärmiselt lihtne eemaldada näiteks toas laadimiseks.

Võimekuse poolest on Gran Tourer 4, 5 ja 6 mudelid sobilikud kas raskemale sõitjale, või neile kel on võimalus ratast laadida garaazis, ilma et peaks akut raamilt eemaldama. Suurem väändemoment tagab aga tugevama mootori assisteerimise. Lisaks on integreeritud akuga mudelid ka paremini kaitsut kivitäkete, tolmu ja muude välitingimuste eest.

Kokkuvõtlikult


Tegemist on järjekordse tippklassi elektriratta seeriaga Husqvarna’lt, kus ühendatud on Saksa tehnika ja Rootsi disain.

Tõsi, tänasel päeval koosneb üks jalgratas komponentides mis saadetakse kindla brändi tehasesse üle kogu maailma – käiguvahetid Jaapanist, raamid Taiwanist, rehvid Hiinast jne. Küll aga hoolitseb kvaliteedistandardi eest antud juhul Saksamaa. Husqvarna E-Bicycles kuulub Pierer Mobility AG gruppi, kelle koosseisus on vägagi tuntud kaherattaliste off-road maailma tippbrändid koos jalgrattafirmaga FELT.

pierer mobility ag group brands
PIERER Mobility AG

Gran Tourer – kellele parim?

Gran Tourer on inimesele, kes soovib ratast kasutada kõiksugu teedel ilma ühegi järelandmiseta. 27.5″ rehvid koos kvaliteetse amordi ja piduritega tagavad hea pidavuse ka täisvarustusega rattal – seda nii algajal kui kogenud sõitjal. Hea uudisena laeb ku täis kolme/kolme-poole tunniga, ning ühe akutäiega on võimalik läbida 80 kuni 200-kilomeetrit.

Shimano keskmootorid töötavad vaikselt ja sujuvalt pakkudes assisteerimist vastavalt väntamistugevusele. Väändemoment kõigil mootoritel tagab paraja võimsuse, mis on eriti kasulik mägistel teedel, vastutuules, või sõites lisavarustusega. Hea uudisena võib välja tuua ka fakti, et Husqvarna rattaid on endiselt väga mugav kasutada ka mootori abistamiseta – aku ja mootori takistust lisaraskuse näol tunda ei ole.

Erinevalt Eco City ja Gran Urban seeriast on Gran Tourer parema suutlikusega vahelduval teel sõites. Soodsama alternatiivina on pakkuda PIERER grupi poolt ka nende enda toodetud R Raymon TourRay seeria rattad.

Kui teil tekkis küsimusi või huvi ratast proovida, võtke meiega ühendust või tulge külla!

Loe lisaks: Husqvarna Gran Urban linnaratas

gran urban