Rootsi disain ja Saksa tehnika – Gran Urban on liialdamata üks parimaid elektriliste linnarataste seeriaid mis Euroopa turul saadaval on.
Husqvarna 2021/2022 seeriavalikus on antud rattad valikus kolmes suuruses ja ühel raamitüübil, kokku kuues erinevas konfiguratsioonis. Tutvuge lähemalt rattaga allpool kus selgitame komponentide tagamaid ja võrdleme kogu seeriat.
Gran Urban seeria
6 mudelit (4, 4 CB, 5, 6, 6 CB)
3 raamisuurust (S, M, L)
2 ülekande tüüpi – sisemine/väline käiguvaheti
Dropper sadulapost
Amordikäik: 75mm
Integreeritud aku
Sõidulatus: kuni 180km
Ühised jooned kõigil ratastel:
- Ratta tüüp/kasutusala: Linn/hübriid
- 250W Shimano keskmootor, 60Nm väänet
- Shimano 504 vatt-tunnine integreeritud aku
- ANT & Bluetooth ühilduvus
- Dropper sadulapost (töötab nupuga lenksult)
- 75mm esiamort
- Esi & tagutuled
- Porilauad & pakiraam
- Mootorikaitse
- Hüdraulilised ketaspidurid
- 27.5×2.4″ rehvisuurus
- Reguleeritav lenks
- Ratta kaal: ca 26kg
- Maksimum lubatud kaal: 130kg
Erinevused:
Käiguvahetid: Sisemine / väline
Shimano Nexus / Shimano Deore, Deore XT, SLX
Amordid: Õhkamort / vedruamort
Air / Coil
Gran Urban ülevaade
Tippklassi elektroonika, tugevad komponendid ja mugav, kuid pigem sportliku võimekusega Gran Urban on hübriid/linnaratas neile, kes lepivad vaid parimaga.
Raam
Low-step raamitüüp on üks mugavamaid ja universaalsemaid, mille trend ka viimase viie aasta jooksul elektrirataste maailmas populaarsust on kogunenud. Kogu seeria paistab välja ühtse standardina kus kasutatakse sama võimekat mootorit, akut, ning geomeetriat koos üldise varustusastmega.
Dropper seat post – mis see on?
Kasutusel pea kõigil tipp- ja keskklassi maastikuratastel; dropper sadulapost võimaldab lenksuoleva nupuvajutusega madaldada, või tõsta istme kõrgust. Sadulal istudes madaldub iste nupuvajutusega 10-20cm ulatuses, ning keharaskus sadulalt eemaldaddes tõuseb sadul nupuvajutusega taas üles.
Maastikuratastel kasutataks seda vastavalt vajadusele – laskumistel ja tehnilistel sõitudel madalal, ning kiiremaks või optimeeritud sõiduks tavaasendis.
Kuna Gran Urban on linna, mitte maastikuratas, on see endiselt kasulik lisavarustus sõltuvalt vajadusele – kui liigute pikal sirgel ja tahate parima kiiruse/jõu vahemikul sõita, peaks iste olema ülemises asendis, ning näiteks linnas, vaikselt sõites, kus peab ka jala pidevalt maha panema – on seda lisavarustus milleta enamus tulevikus liigelda ei taha.
75mm amordid
Rataste geomeetria on ehitatud populaarsele 75-millimeetrisele amordikäigule, mis on hea vahemik linna hübriidratastel. Parematel mudelitel on tippklassi e-ratastele vastav õhkamort mida saab vajadusel peensusteni reguleerida. Teised mudelid on varustatud õhk/vedruamordi kooslusest, kus üks toru sisaldab õhk-, ja teine vedrukambrit.
Mõlemat tüüpi amorte on võimalik reguleerida (jäikust/kompressioon) ja lukustada siledal teel sõitmiseks.
27.5 x 2.4″ rehvid
Gran Urban veereb puncture-resistant, ehk torkele vastupidavatel rehvidel. 27.5″, ehk 650b on mööt, mida kasutatakse teise valikuna 29-tolliste maastikurataste kõrval. Kui mägirataste 29″ rattasuurus on mõeldud pikematele sõitjatele (180cm+), siis 27.5″ on kindla peale minek kõigil muul harrastaja-tüüpi ratastel.
Laiuselt on 2.4″ üsna suur, mis viitab heale ja mugavale pidavusele liiklemiseks eelkõige pinnatud teedel. Torkeid aitab vältida lisatugevdustega konstruktioon rehvi seinal ja mustri all.
Mootor & integreeritud aku
Raamis olev 504 vatt-tunnine aku lubab maksimum distantsiks pea 200 kilomeetrit, mis on vägagi pikk vahemaa arvestades laia rehvimöötu. Kui üldjuhul on soodsama akutootja laadimisaeg kuue tunni ligi, siis premium-rataste standard laadimisaeg mahub kõigest kolme tunni sisse, ning seda ka Gran Urban’il.
250W keskmootor arendab 60-njuutonmeetrit väänet. Mootor on vaikne ja sujuv, kuid parajalt ergas. Ülekanne on samuti optimeeritud pikkade vahemaade läbimiseks erinevatel maastikel.
Displei
Ekraan on tehtud võimalikult kasutajasõbralikuks kus puudub üleliigne müra, ning ka menüüd on äärmiselt lihtne kasutada vasaku käe sõrmedega. Kõigil ratastel on ees ja taga LED tuled.
Käiguvahetid
Gran Urban seerias on valida kas sisemise (Shimano Nexus) või välise käiguvaheti vahel. Viie- või kaheksakäiguline Shimano Nexus on hea alternatiiv neile, kes omavad positiivset kogemust rummusisese käiguvahetiga, või soovivad midagi võimalikult lihtsat.
10/11 käigulised käiguvahetajad on laenatud maastikuratastelt – Shimano Deore, SLX ja Deore XT Shadow +. Need on mudelid, mida näeb tihti sama hinnaklassi karbonraamiga maastikuratastel. Kuna linna/hübriidrattaid kasutatakse pigem neutraalsetes tingimustes, on ka Shimano Deore üle keskmise valik.
Kokkuvõtlikult
Ainuüksi nimi juba reedab, kelle või millega tegu – Gran tuleneb ingliskeelsest sõnast grand, ehk midagi suursugust, Urban aga linna või asulat – seega on tegu vägagi moodsa ja võimeka elektrirattaga Husqvarnalt.
Gran Urban on liialdamata ratas neile, kes soovivad lihtsalt parimat. Kui igapäevane liiklus pinnatud teedel ja kergetel metsaradedel on midagi millega piirdute – võib see olla vabalt üks parimaid valikuid mis saadaval on.
Ainukese harjumatu komponendina oskaks välja tuua pigem tugevama jäikusega sadula, mille eesmärk on tõenäoliselt kompenseerida ratta liigset mugavust. Sportlik sadul on jällegi hea meeldetuletus, et ratast on sihtotsarbeliselt võimekas ka paljuks muuks – seda võimaldavad nii mootor, amordid, kui ka lai rehvimööt.
Tänu madala asetusega raamile ja laiadele rehvidele sobib Gran Urban ideaalselt pea kõigile ratturitele, kes soovivad avastada vahelduvaid radu, ning seda kõike ühegi järelandmiseta.