FANTIC ELEKTRIRATTAD
Itaalia, 1968
Fantic on pika ajalooga Itaalia mootorratta bränd, kes alates aastast 2018 valmistab ka off-road suunitlusega elektrilisi jalgrattaid. Kuna e-rataste valik on suunitletud maastikule ja matkamisel – leiab nende mudelivalikus tippklassi elektroonika ja komponentide kooslusi ilusas viimistluses.
Tootjamaa:
Itaalia
Elektroonika:
Brose
Kasutusala:
Maastik, trekking, vaba aeg
UUDISED!
Juuli 2022 – 100-aastase ajalooga jalgrattafirma Bottecchia kuulub nüüdsest Fantic gruppi.
Hetkel on Fantic’u elektrirataste valikus 5 distsipliini maastiku-, 1 matka– ja 1 linnaratas. E-rataste ülesehitus on tasemelt üle keskmise, mõeldud eelkõige nõudlikule kasutajale. Rohkem infot e-rataste kohta leiate altpoolt.
Elektrilised maastikurattad – kellele ja miks?
Eestis on maastikurattasõit olnud alati populaarsel kohal ning seda juba alates 90-ndatest. Mägirattasõitu on siseringis kutsutud ka rahvusspordiks.
Samuti on meil tugevaid maailmaklassi motosportlasi krossis, rattasõidus ja muudel kestvusspordi aladel. Üsnagi väikese populatsiooni kohta on meil kindlasti ka tugevaid harrastussportlasi, kellele mägirattasõit on lahutamatu osa treeningkavast.
Elektrimootoriga maastikurattaid kasutatakse nii hobisõitudeks, spordi eesmärgil ning üle maailma kasvava trendina ka treeningvahendina sportlaste seas. Elektrimootori assisteerimine maastikul võimaldab läbida pikemaid vahemaid, sõita keerukaid radasid kiiremini ja lisaks palju muud. Selle juures jääb aega üle ka treeningut lõbusõiduna võtta.
Mängulisus on osa igast spordialast ning just elektrimootoriga liikurid võimaldavad taasavastada palju nüansse rattasõidu puhul. Samuti on e-ratas hea alternatiiv varasema vigastuse rahulikuks taastamiseks, või piiratud kehalise mobiilsuse puhul.
Vähenemas on ka arv sportlasi, kes arvavad et elektriline assisteerimine on sohitegemine. Milleks kulutada treeningul kogu energia, kui saab samad rajad läbida kiiremini, lõbusamalt, ning mulle juures jääb rohkem energiat taastumiseks ja teiste aladega tegelemiseks? Samuti on rattavõistlustel ka eraldi grupid elektriratturitele.
Fantic elektrilised maastikurattad
ITAALIA DISAIN, SAKSA TEHNIKA
Hardtail
XF2 Integra
Amordikäik: 120mm
Raamimaterjal: Alumiinium
Mootor: 250W Brose 36V
Aku: 630Wh
Vääne: 70Nm
Pidurid: Mineraalõliga hüdralulilised, 200/180mm ketastega
Rehvid: Esi 29×2.25″ / Tagu: 27.5×2.6″ (mullet maastikuratas)
Hardtail elektriline maastikuratas harrastajale. Sobilik Eesti tingimustesse – lauge maastik, tehnilised lõigud, mäkketõusud ja laskumised – XF2 on Fantic’u ainus hardtail e-mtb. Parajalt võimu, kerget kaalu ja kiirust – XF2 Integra on hea vahend sportliku soorituse tõstmiseks kas maastikusõidus või mõnes muus valdkonnas, kus jalgade vastupidavusel on oluline roll.
Erinevalt täisamordiga maastikuratastest eeldab hardtail rohkem väntadel püsti seismist. Parem otsene tagasiside rattalt ja rajalt on muutnud hardtailid rattad taas populaarseks. Öeldakse, et pole olemas paremat ratast tehnilise sõidu arendamiseks, kui seda on lühema amordikäiguga hardtail. Kogenud ratturite seas loetakse seda oskust tehnilise rattasõidu alustalaks – midagi, mis uue põlvkonna sõitjatel (täisamordiga alustanutel) vahele on jäänud.
Fat Sport
Amordikäik: 120mm
Raamimaterjal: Alumiinium
Mootor: 250W Brose 36V
Aku: 630Wh
Vääne: 70Nm
Rehvid: 26×4″
Midagi haruldast – Fat-rehvide ja esiamordiga maastikuratas! Tegemist pole kellegi katse-eksitus innovaatilisusega, vaid maastiku-fookusega brändilt kes toodab peale rataste ka off-road suunitlusega mootorrattaid. Julge lüke, mida ilmselt vaid Fantic suudab edukalt välja kanda. Fat Sport on justkui lõbusõitudeks valmistatud maastur – tal on mootor, laiad rehvid ja mugav isteasend.
Kui geomeetria sarnaneb XF2’le, siis rehvimööt muudab ratta kogudistsipliini märgatavalt. Peamiseks erinevuseks on läbivus, ehk rattaga on võimalik sõita lahtises rannaliivas või paksus lumes. Aku laeb 2.5h 80%, ning 3.5h 100%. Ühe akutäiega võimalik läbida kuni 185 kilomeetrit. Trenn või lõbusõidud – Fat Sport võimaldab mõlemat ning seda kõige suuremale kasutajagrupile.
XTF (Trail)
XTF 1.5 / XTF 1.6
Amordikäik: 150mm
Raamimaterjal: Alumiinium / süsinik
Mudelid: 1.5 / 1.6
Mootor: 250W Brose 36V
Aku: 630 kuni 720Wh
Vääne: 90Nm
Amordikäigu ja geomeetria kombinatsioonil on tegemist sportliku ja suutliku maastikurattaga single’tel sõiduks, kogenud sõitjal keerukamaks laskumiseks ja kiiretele läbimiseks siledal teel. XTF-seeria omab tugevat väänet ja “kergekaalulist” geomeetriat võimalikult universaalseteks sõitudeks. Hea all-rounder igapäevasõitudeks.
XMF (All-mountain)
XMF 1.7
Amordikäik: 170mm
Raamimaterjal: Alumiinium / süsinik
Mudelid: 1.7
Mootor: 250W Brose 36V
Aku: 630 kuni 720Wh
Vääne: 90Nm
All-mountain on vahemik trail ja downhill distsipliinist. Sellist tüüpi maastikuratta amordikäik küündib üldiselt kuni 160mm’ni, kuigi Fantic kategoriseerib antud mudeli all-mountain gruppi.
Erinevalt trail maastikurattast pole amordinurgad nii teravad – mis tähendab stabiilsemat sõitu kiirematel laskumistel ja kõrgetel mägedel. Eesti tingimustes all-mountain maastikurattad täisväärtuslikuks sõiduks oleks hea külastada Munamäel, Vanaka mägedes Nõmmel, Viljandis ja mõned Maardu karjääri laskumised oleks sobilikud sellise ratta täielikuks sihtotstarbeks.
Tänu dropper sadulapostile saab all-mountain mägiratas täie kasutuse mäkke tõustes, ning seejärel sealt täiel kiirusel laskudes. Üldised eelised trail ratta ees on paremad pidurid ja suurem amordikäik. Mootori võimsus ja aku vahemik jäävad samasse vahemikku mis XTR-seerial.
XEF (Enduro)
XMF 1.8 / XMF 1.9
Amordikäik: 190mm
Raamimaterjal: Alumiinium
Mudelid: 1.8 / 1.9
Mootor: 250W Brose 36V
Aku: 630 kuni 720Wh
Vääne: 90Nm
Üks populaarsemaid seeriaid mägistes rajoonides – enduuro maastikurattad on vaid üks aste madalam kõige kangemast downhill distsipliinist. Erinevalt downhill maastikurattast on enduuro ratas sobilik ka mäkke üles sõitmiseks. Seda lihtsustavad dropper sadulapost ja kindlasti 250W 90Nm mootor koos 720Wh, 36-voldise akuga. Need on suured numbrid!
Kuni 60-80km/h laskumised, keskmised hüpped, konarlikult lainetevad rajad – enduuro maastikuratas vajab hoolekat kätt ja kogenud tunnetust. Need pole ratta maksimumvõimekused, vaid keskkond mille jaoks ratas algselt ehitatud on. 20-kilogrammi juures on XEF seeria komponendid (vedrustus, käiguvaheti ja pidurid) koos elektroonikaga ülimalt kerge kaaluga, samas pakkudes krossimootorrattale sarnast läbivust.
XXF (Downhill)
XXF 2.0
Amordikäik: 200mm
Raamimaterjal: Alumiinium
Mudelid: 2.0
Mootor: 250W Brose 36V
Aku: 720Wh
Vääne: 90Nm
Öhlins’i esiamort XXF 2.0 Factory, ehk brändi tippmudelil seletab juba nii mõndagi kogenud ratturile. See on downhill ratta tähtsaim komponent mis võtab vastu kõik, mille poole sõitja vaid keerata julgeb. Mavic’u veljed ja SRAM’i hierarhia ülemine pool kaunistavad ratast nii visuaalselt kui tehniliselt ülekandel. Magura 4-kolvilised pidurid ja kolmes suuruses saadaval aumiiniumraamid on võistlusrataste standard.
Seven Days (Trekking)
XR (cross-over) ja ST (step-through) raamiga rattad pikkadeks matkadeks läbi vahelduvale maastikule. Mootori ja aku kooslus on laenatud maastikuratastelt – kasutasel on 70Nm väändega 250W keskmootor ja 630Wh täituvusega aku. Eeldatav läbivus ühe laadimisega ligikaudu 200 kilomeetrit.
Mugavust lisab 100-millimeetrise käiguga esiamort, praktilisust integreeritud (kuid eemaldatav) pakiraami ja porilauad. Elektrirattale kohaselt on varustuses ka esi- ja tagatuli koos lihtsastikasutatava display’ga.
Trekking pole vaid matkahuvilistele! Tegemist on ühe universaalseima elektrirattaga igapäevasteks sõitudeks – kruusa-, munakivi-, linna- ja metsateed on e-trekkingule igati sobilikud. Seven Days seeria on ilus ja võimekas elektriratas – pealtnäha tavaline, kuid lähemalt uurides saksa inseneride ja itaalia disainerite kena kooslus.
HETKEL SAADAVAL:
Fantic – Issimo
RAAM –
Aluminum frame, Unix Design, One Size / Colors: Black, Red, White, Silver
MOOTOR –
BAFANG M500, Max power: 250 Watt, Torque/Coppia: 80 Nm
REHVID –
VEE-TIRE Co – 20″X4″ Speedster
AKU –
SIMPLO, Lithium Ion, 36 Volt, 630Wh
KAHVEL –
80mm
KÄIGUVAHETI –
SHIMANO Nexus 5 speed, internal hub
PIDURID –
Shimano Acera MT200 Hydraulic Brake, Disc Tourney TX to 180 mm.
Fantic – Integra XTF
MOOTOR –
Brose S-ALU 36 Volt, Max power: 250 Watt, Torque/Coppia: 90 Nm
AKU –
630W, Fantic Integra, Lithium Ion, 36V 17.5Ah
RAAM –
Alloy 6061, City, External Battery, 10x135mm
EKRAAN –
Brose-All Round 4 multifunctional display & push-assistance selection unit
KAHVEL –
RockShox RECON Silver RL e-bike – 29″ 150mm
KÄIGUVAHETI –
12-speed SRAM NX Eagle
PIDURID –
SRAM LEVEL 2 Piston disc brake / SramCenterLine, 200mm – 6Hole
HIND –
4 590 €
Järelmaksuga alates 187,06 € kuus
FAT SPORT
MOOTOR –
Brose ALU T 36 Volt, Max power: 250 Watt, Torque/Coppia: 70 Nm
AKU –
Fantic Integra, Lithium Ion, 36 Volt, 630Wh
RAAM –
Aluminium frame, CNC parts, Sizes: S – M – L
EKRAAN –
Brose-Marquardt
KAHVEL –
RockShox Bluto, 120mm travel
KÄIGUVAHETI –
Sram SX Eagle 12-speed
PIDURID –
Sram Level, 2P hydraulic 180/160mm rotors
HIND –
4 495 €
Järelmaksuga alates 167,34 € kuus