R Raymon TourRay E – seeria ülevaade (E-Trekking)

R Raymon on Saksamaa rattatootja, kelle peamiseks fookuseks on eelkõige siledalt teelt mahakeeramine – matkarajad, maastikusõit, ning ka sportlik kruusa-distsipliin on uhkelt esindatud.Välismaal pakutakse ka sarnase ülesehitusega mitte-elektrilisi jalgrattaid.

raymon rattad
Loe lisaks

TourRay E-seeria on keskklassi elektriline matkaratas, mis saab edukalt hakkama täisvarustusega sõidul asfaldil ja metsateel. Kõik mudelid on varustatud Yamaha 250W keskmootoriga, ning Simplo või Yamaha akuga. Tugevama mootori ja varustusega mudelitel on kasutusel Simplo akud. Raamigeomeetria poolest võib paralleele tuua ka hübriidrattaga – mis sobib 70% siledale teele ja 30% metsarajale.

Mudelivalik – 7 varustusastet, 3 raamitüüpi.

  • Amordikäigud varieeruvad 63mm, 75mm ja 80mm.
  • Ülekanded: 8, 9, 10 ja 11-käigulised
  • Rehvide suurused: 27.5 x 2.4″ / 27.5 x 2.2″ / 28×1.75″
  • 250W keskmootorite võimsused: 50Nm, 60Nm, 70Nm, 80Nm
  • Akude täituvused: 400Wh, 500Wh, 630Wh
  • Laadimisaeg: ca 3h
  • Pidurid: Hüdraulilised (mineraalõliga), pidurite klassid vastavuses hinnaga.
  • Maksimum lubatud kaal: 130kg
  • Ratta kaal: Ligikaudu 25kg

Mis kõigil ratastel ühist – on pakiraam, porilauad, reguleeritav lenksunurk, tuled ees & taga, ning elektriratastele mõeldud amordid ja kett. Eeldatav sõiduulatus varieerub 70-120 kilomeetri vahel, kasutades keskmise kiirusega režiimi.

Raamitüübid

  • Gents – XR, ehk cross-over raam.
  • Ladies – ST, ehk step-over raam.
  • Wave – Low-step raam.

Raamisuurused: S, M, L, XL


Hetkel poesolevad rattad:


TourRay E 2.0 / TourRay E 3.0

Lisaks võimalik tellida muid mudeleid lühikese tarneajaga!


E-Trekking seeria rattad R Raymon’ilt

TourRay E – Pikemateks vahemaadeks linna ja metsateedele.
CrossRay FS E – Esi- ja tagaamordiga elektriline hübriid/matkaratas.
CrossRay E – Maastikusuutlik geomeetria, mis on pisut pikema raamiga kui TourRay.

Millist rattasuurust valida?

Raamisuurused varieeruvad tootja ja raamitüübi vahel, seega soovitame kasutada R Raymon’i enda loodud RAAMIKALKULAATORIT.

  1. Valige rattamudel.
  2. Valige sobiv Frame Shape
  3. Otsige Calculate Size – pildi kõrval.
  4. Sisestage andmed.

Millist TourRay E mudelit valida?

TourRay E on keskklassi elektriline matkarataste seeria kus on valida seitsme erineva mudeli vahel.
E 7.0 on neist kõige paremini varustatud – suurema väändemomendiga mootor, mis on jõudlusele ja vastupidavusele paremini optimeeritud. Lisaks suurem aku, parem käiguvaheti, ja ka muud mehaanilised komponendid on üldjoontes vastupidavamad.

Olgugi, et amordikäik ja rehvisuuruste kooslused varieeruvad mudelitel kindla hierarhiata, on väikseid muutusi rataste geomeetrias (head tube, seat tube) mis üldist sõidukvaliteeti ei muuda. See tähendab, et ka E 1.0 sobib väga hästi igapäevaseks liiklemiseks linna, metsaradadele ja pikematele matkadele kellelegi – kes ei plaani kasutada ratast kõige raskemates tingimustes maastikurattana.

Sõltuvalt teie kasutusharjumustest ja vajadustest, on kõik mudelid mõeldud kandmaks pagaseid rattal. Ka laadimisaeg on ratastel ühine – varieeruvalt 3 tundi.

Kokkuvõte

TourRay E on soliidne elektriline hübriid/matkaratas, mis on ehitatud liiklemiseks ka täislaetud pagasiga. Kuna kogu seeria on mõeldud pidamaks vastu lisavarustuse vedamiseks – sobib sellega muretult sõita ka igapäevaseid marsruute meie konarlikel teedel.

250-vatine keskmootor Yamaha’lt on üsnagi töökindel, ning ka akude elueaks loetakse ligikaudu 500 laadimistsükklit. Peale seda peaks aku täituvus eeldatavasti olema vähedatud 60%’ni – 100km pealt 60-70km peale, mis on endiselt üsnagi hea tulemus.

*Sõiduulatus varieerub mudeliti, sõitja kaalust, kasutusharjumustest ja ilmastikutingimustest.

Meil käis hiljuti poes maastiku-elektrirattaga külaline, kes on suutnud sõita 5400-kilomeetrit sisuliselt sama mootori ja akuga, millega on varustatud ka TourRay E 3.0 ja E 2.0. Küll aga oli tal teise brändi ratas, mis viis aastat sõidus olnud, olid aku ja mootori võimsused sarnased. Selle tulemusel võib järeldada TourRay paremat suutlikkust järgmiselt:

  • 1. Rehvid – TourRay E 3.0 ja E 2.0 rehvide suurused on kitsamad – mis tähendab väiksemat veeretakistust.
  • 2. Geomeetria – väiksem amordikäik ja pikamaasõidule suunitletud raamikuju võrreldes klassikalise maastikurattaga tähendab väiksemat jõukadu väntadest raami, ning seejärel jällegi veeremisse.

TourRay E on vägagi suutlik ja praktiline elektriratas liiklemiseks praktiliselt igal maastikul. Juhtmestik on veetud läbi raami, mille tulemusel ei oskaks arvatagi, et tegu oleks elektrilise jalgrattaga. Lisaks aitavad porilauad kaitsta poripritsmete eest märjal pinnasel sõitmisel.

Tasub meeles pidada, et pea kõik elektrilised jalgrattad on ilmastikukindlad, aga mitte veekindlad. See tähendab, et ohutuse tagamiseks tuleks vältida suuri ja tugevaid sadusid, ning peale paduvihma kätte jäämist tuleks lasta rattal kuivada – seda kindlasti aku läheduses.

Miinustena oskaks välja tuua piiratud matkavarustuse vedamise – mida saab lisada ainult pakiraamile. Veepudelite hoistamiseks puuduvad kohad näiteks amordil kui ka raamil. Nende näidete tulemusel võiks arvata – et tegu on pigem trekking-suutliku hübriidrattaga.

Teise miinusena oskaks välja tuua ka seda, et kuigi akut on võimalik raamil lukustada, lülitub mootor tööle nupuvajutusest. Hea pool on selles see, et puudub vajadus eraldi võtme järel elektroonika sisselülistamiseks. Lisaks saab akut saab, ning vajadusel eemaldada toas laadimiseks. Küll aga tasuks investeerida korralikku rattalukku, et keegi lahtise rattaga lihtsalt minema ei sõidaks.

Kokkuvõtlikult on tegu vägagi kvaliteetse rattaga – mis on mugav, kvaliteetne ja praktiline. R Raymon’i kohta osatakse mujal maailmas välja tuua väga head hinna-kvaliteedi suhet, ilusat disaini, ning kindlasti Saksamaa toodangu standardeid.

Kui teil tekkis küsimusi, või soovite ka enda kokkuvõtet avaldada sarnase mootori/aku kooslusega – kirjutage meile, või jätke kommentaar!